2010-05-14

اربعه طن دجاج ميت كنا جنكله يا جدعات, بس ربنا ستر


في اثناء قيام قوات أمن محافظه 6 اكتوبر بعمليات دهم و اعتقال لضبط اسلحه غير مرخصه, و عند تجولهم في منطقه بعيده عن وسط المدينه, ظهرت رائحه كريهه من احدي المنازل القديمه, فقامت قوات الامن بأحضار تصريح من النيابه لمداهمه المنزل و بالفعل تم مداهمته.

و المفاجاءه, رجل
يبلغ 44 عام, و بجواره مجموعه كبيره من الاكياس الخاصه بشركات كبري و المخصصه لتعبئه الدجاج, و مواد مكسبه لون و رائحه و فول الصويا و مكينه فرم كبيره.

اتضح أن المتهم يقوم بالحصول علي الدجاج الميت و مرتجعات المحلات من الدجاج الذي انتهت صلاحيته, و يقوم بفرمها و اضافه فول الصويا عليها  و مكسبات لون و رائحه و تعبئتها في اكياس خاصه لتعبئه الدجاج تابعه لاكبر 4 شركات تسويق منتجات الدجاج في مصر.

و مع المعاينه عثر علي 4 طن من الدجاج الفاسد و الميت, و مع معاينه مكينه الفرم, عثر علي كميه كبيره من الفئران مفرومه بداخل تلك المكينه. و باعتراف المتهم انه اعتاد تسويق منتجاته الفاسده تلك في محافظات القاهرة، الجيزة، البحيرة، كفر الشيخ، والشرقية

و علي فكره يا جماعه, معظم مطاعم التيك اوي بيتلعب في الاكل لعب, و علي رأي واحد زميلي بيشتغل في مطعم عالمي , بيقلي مش باقي الا اننا نحط رجلنا في الفراخ,,,,,, مفيش احلي من اكل البيت

0 التعليقات:

إرسال تعليق

لا داعي للتسجيل
فقط اختار كلمه مجهول

أي تعليق خادش للحياء سيتم ازالته.

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More